One of The Scary Pedestrian Bridge in Cimahi City

When I was walking around with my close friend in one of weekend, we toured the city of Cimahi. we had time to take photos and document our trip. (always :)). We also climbed the pedestrian bridge in Cimahi, because we thought we had to obey the rules. But do you know what happened?? that bridge was really scary. The bridge frame has holes and felt worried to falling.

"Ketika saya sedang jalan-jalan dengan teman dekat saya di salah satu akhir pekan, kami berkeliling kota Cimahi. Lalu kami mengambil foto dan mendokumentasikan perjalanan kami. (selalu :)). Kami pun menaiki jembatan penyeberangan di Cimahi, karena kami bepikir harus menaati aturan. Tapi tahukah apa yang terjadi?? jembatan penyebrangan itu sungguh mengerikan. Rangka jembatan berlubang dan khawatir bisa terjatuh."
Source: Road way of Encep Kartawiria Cimahi

I think if the bridge position in the middle of the city, why it's not maintained? So how we can as a good society, if our lives are threatened? Hopefully this condition could be concern by the Cimahi City Government, before an accident occurs. Perhaps like this picture could be a good model of pedestrian bridge who prefer society:)

"Menurut saya jika posisi jembatan berada di tengah kota kenapa tidak sampai dirawat? Lalu bagaimana kita bisa menjadi masyarakat yang baik, jika nyawa kita terancam? Semoga kondisi ini bisa menjadi perhatian pemerintah kota Cimahi, sebelum terjadinya kecelakaan. Mungkin gambar seperti ini bisa menjadi referensi model jembatan penyeberangan yang baik yang disukai masyarakat :)"

Source: Pinterest

However, we should appreciate the efforts that have been well by the Cimahi City government. Such as a clean and beautiful river even though it is in a densely populated area, a unique underground bridge, and a pleasant park in the middle of the city. However, it would be nice if all government work touched down to the smallest things, especially those related to public safety.

"Namun kita patut mengapresiasi upaya yang telah dilakukan dengan baik oleh pemerintah Kota Cimahi. Seperti sungai yang bersih dan indah meski berada di kawasan padat penduduk, jembatan bawah tanah yang unik, serta taman yang menyenangkan di tengah kota. Namun alangkah baiknya, jika semua pekerjaan pemerintah menyentuh hingga hal terkecil, terutama yang berkaitan dengan keselamatan masyarakat."


From my life's journey for evaluating to my town

Thank You :)
#LearningWritingInEnglish #JustSharingInMyThought#CMIIW

Comments

Popular posts from this blog

Kisah Ronne Scallion sebagai motivasi hidup

29 Fakta Terunik Dunia